I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday 27 August 2011

perpisahan yang menitiskan air mata.='(

salam buat semua..hari ni cerita agak menyedihkan..kalau dalam post aku semua pasal cikgu Jidih..harini pun nak cerita pasal cikgu Jidih..tapi..kali ni amat menyedihkan..jumaat semalam..satu peristiwa yang telah membuatkan aku menangis tidak henti..jumaat semalam adalah hari terakhir buat cikgu jidih mengajar di sekolah aku..memang aku dah ready beli hadiah untuk cikgu..pagi tu..aku terus letak hadiah tu dekat atas meja cikgu..masa cikgu baca nota yang aku letak dalam hadiah tu..aku mula rasa something..
aku bersabar je masa tu..tapi,bila terdengar cikgu nizam ckp pasal berpisah..aku terus menangis..bagi aku,perasaan terlalu sayang dekat cikgu Jidih membuatkan hati aku tak dapat menerima..then..Ayuni pun pergi panggil cikgu Jidih..cikgu terharu tengok aku..cikgu pun suruh aku berhenti menangis..but..aku tak dapat!!aku tak boleh tahan perasaan sedih tu..lepas abang form6 buat persembahan..cikgu-cikgu praktikal ni pun menyanyi..apa yang buat aku lagi sedih..lagu yang cikgu jidih nyanyi tu betul-betul lagu pertemuan pertama kitorang..tak tahan punya pasal..teruk aku nangis..masa cikgu Jidih nyanyi..aku nampak dia dah nangis..memang la ..tak tau lah nak cakap macam mana..mungkin korang tak rasa..lepsas buat persembahan tu..aku terus lari dekat belakang dewan..then jumpa cikgu Jidih..cikgu jidih pun pesan dekat aku:
"shukri janji dengan cikgu..pastikan sajak dapat top3 ..shukri boleh buat walaupun cikgu takde.
ayat tu memang sedih la..dah la masa tu cikgu tengah nangis..tengok mata dia..
         cuba perhatikan..mata cikgu berair..
lepas habis majlis dekat sekolah..aku suruh cikgu JIdih datang dekat makmal ICT..dalam pukul 1..cikgu-cikgu praktikal pun datang..masa tu baru cikgu cakap..yang dia sangat2 terharu sebab aku hargai dia walaupun cikgu tak ajar aku.
.cikgu..shukri sayangkan cikgu..tak tau lah kenapa shukri sampai manggelar cikgu sebagai 'ayah'..cikgu,kalau diberi kesempatan..saya harap kita dapat bertemu sekali lagi..sayang cikgu..<3<3<3...
                                                                                       ikhlas dari saya..shukri..
                  just for you..mR Jidih--->papa

No comments:

Post a Comment

Blog Followers